cahaya yang menghiasi

cahaya yang menghiasi

Monday, January 17, 2011

hargailah mereka..sementara mereka masih ada..



salam sume.. kali ni nak post smthing yg tacing2 sket..kenape ek??mgkin sbb ptg td ade slot tacing2 kat class..huhu..owh malunye aku coz teresak2 menangis!!...xpe..2 lumrah alam ye..kalo kita sedey, mstila kita ngis..xkan nak ketawa mengilai..nnt ade gak yg call TG RAMBUTAN..

kenapa aku menangis??
okay..ceritanye cmni..mule2 tu aku cube gak nak cover dr termenangis time sesi 2..tp...apekan daya...ade smthing yang terus menusuk di hati bila de classmate aku yg tiba2 timbulkan soal AYAH...terus terang aku ckp..kalo melibatkan parents or famili..aku akan jd org yg paling sensitif n tacing..lagipon..td cam xde lagsung boundaries or tembok besar negeri cina antara kami sume..coz nak dikatakan 80% drpda kami mmg dah kuar ayaq hinguih la..huhu..so td aku dgn x malunye mngis..

lagi sekali aku nak tanya kenapa aku menangis?
aku mnangis sbb aku rindu..aku rindu nak peluk abah..aku rindu nak dengar suara abah..n pling x pcaya..aku rindu nak kena marah dgn abah..2la mnusia kan..bila dah xde..barulah kita nak hrgai..dulu..time abah still de, bila abah mrh, slalu aku kata abah xsyg aku..slalu aku jauh hati dgan lynn abah pd aku..tp aku lupe..sekurang2nya..aku masih berpeluang utk rasa sume 2...tp skrg??emm..sume 2 yang aku rindukan..

abah...orang dah x kisah if kena mrh ngan abah..org dah x kisah if abah x pduli org..bg org..org cukup bertuah bila abah still de dpan mata..still ley dgr leter abah..still ley tau yg sbnrnya abah mrh coz abah syg..bkn benci..maafkan org abah..maafkan org coz org bukan anak yang baik..maafkan org coz org selalu degil..maafkan org coz org x mmpu nak bls jasa abah yg besarkan org dgn ssh payah..siang malam abah bekerja utk anak2..utk nak bg pelajaran pd anak2..tp maafkan org coz org xtau nak hrgai 2 sume sebelum ni..bila dah xde..hnya doa yg mmpu org kirimkan..


utk korg sume..TOLONGLAH..hargai mereka sementara mereka masih ade..sementara kita masih mampu lihat senyuman mereka..dan jgn smpi air mata mereka menitis utk kita..peluklah dorg..bermanja dengan dorg..jgn nnt bila hanya jasad yang kaku..waktu 2 baru korg nak peluk or cium..coz korg xkan dpt rasa kehangatan sentuhan 2 dah..utk abah..tenanglah di sana..nntikan anakmu..doa orang sentiasa mengiringi abah..

p/s:- al-Fatihah..

3 comments:

FArah said...

salam zai..rindunyer kt zai..
be strong zai.. kamu kuat! ssungguhnya ayah zai telah membawa sesuatu yg brnilai iaitu kamu, zai..anak yg solehah..insyaAllah..

insyirah said...

k.cik!rndu kamoo juge..doa2kan smoga sntiasa jd anak yg solehah..:)

TunTeja said...

kuatkan semangat zai!!!
sayang kau :)

peMiLik..(zai..)

peMiLik..(zai..)

me..yippie

Our NEw MeMbeR..(Aidil)

Our NEw MeMbeR..(Aidil)

2nd nephew

2nd nephew
mohamad irfan naufal fahreen

PeRmAta AtI..

PeRmAta AtI..