cahaya yang menghiasi

cahaya yang menghiasi

Friday, February 11, 2011

biar pahit dahulu..manis kemudian...:)

salam sume..dlm dnia ni sume org akan ada msalahkan??if life kita xde mslh cube bygkan betapa bosannya idup coz x challenging..rite??

setiap yg terjadi ada hikmahnya..Allah tidak akan menguji seseorang kalau kita x mmpu nak hadapi..

Allah tidak membebani seseorang melainkan
sesuai dengan kesanggupannya, Ia mendapat
pahala (dari kebajikan) yang diusahakannya
dan ia mendapat siksa (dari kejahatan) yang
dikerjakannya. (Al-Baqarah : 286)
..




kenapa kita diuji?? adakah kerana Allah tak sayang kita???

TIDAK..kita diuji kerana Allah mengetahui bahawa kita mmpu menghadapinya...Allah menguji iman kita..Allah mahu tunjukkan rasa sygnya pada kita..


dengan cara bagaimana??

setiap kali kita diuji..adakah kita akan refer trus pada Allah?? segala pengharapan hanya padaNYA?? kita akan mengadu dan menangis teresak2 setiap kali "berbicara" dgnnya??..jika ya..kita PASTI..akan dapat merasai kasih syg tu..kerana DIA sentiasa ada utk menghembus rasa ketenangan dalam jiwa..

sering rasa diuji?
kita selalu merasakan bahawa hnya kita yang ada mslh plg besar dlm hidup..tanpa kita sedar..sebenarnya kita hanya diuji dengan secebis dugaan jika dibandingkan dengan manusia2 lain..

pahitnya ujian tu..
sob3..menangis teresak2 kenang nasib diri..pahitnya rasa ujian itu..x bermakna rasanya idupni..segala perkara nmpk kelam..kusam..suram..tapi JANGAN lupe..kita akan dpt rasa kemanisannya di kemdian hari..kerana dunia hanya pinjaman sementara..akhirat yang kekal abadi..jika kita terima dgn tabah dan redha dgn stiap ujian serta berusaha membaiki diri..MUJAHADAH utk melawan setiap perkara..nescaya..janji Allah itu pasti..nntikan SYURGA yang indah di "sana".. kelak akan rasa kemanisan di kemudian hari..wallahhualam

p/s:- istiqamah itu sgt sukar..namun ia sgt indah..

No comments:

peMiLik..(zai..)

peMiLik..(zai..)

me..yippie

Our NEw MeMbeR..(Aidil)

Our NEw MeMbeR..(Aidil)

2nd nephew

2nd nephew
mohamad irfan naufal fahreen

PeRmAta AtI..

PeRmAta AtI..