cahaya yang menghiasi

cahaya yang menghiasi

Friday, November 11, 2011

saya suke membaca..

salam..sori..dah lm x update blog..huhu..bz dgn hal2 dunia and mslh kesihatan yg makin kritikal (huhu..ayat nak power)..ok..berdasarkan tjuk entri 2 mengenai "SAYA SUKA MEMBACA"..sila jgn ketawa guling2 ok..hehe..ye..mmg saya akui..sy suke membaca..tp..mslhnya dtg bila time exam, nak membaca buku, penyakit M mula dtg..(smbil geleng2 pale)..mana perginya kesukaan membaca 2? tb2 mula jd "sleeping beauty" yg nak tdo 24 jam,mula jd "kaki wayang" yg nak tgk muvie je, mula jd "kwn prihatin" yg akan ziarah n wat kaco kwn2 kat blik..hehe..2 knytaan..

bila time exam, buku adelah msuh..rs nak "sorok" jauh2 dr mata..hehe..
bile time exam, nmpk hruf2 dlm buku cm menari2..
bile time exam, mule mncul hobi2 pelik yg watkan aku xnak sentuh buku..
aiyyak kwn..inike bakal cikgu..xde budaya ilmu langsung..hehe

dr dl, aku mmg suke mmbaca..novel setebal2 alam lg tebal dr kamus dewan, aku mmpu hbiskan x smpi 2 hr..kdg2 bile terlbih tekun, boleh hbiskan sehari..yg peliknya..ayat2 dlm novel 2, aku ley ingt lak..jln cerita dia..bila bc buku nak study, sepatah hrm x msuk otak.huhu..last2 bila dlm exam hall, kmhiran menggoreng dan mngawal api aku praktikkan spy hsil gorengan x hangus..kalo nak yg berkhasiat sket, aku rebus2 je..(apa ko mrepek ni labbuuu?)kdg2 bila dah mls nak hafal n ingt fakta2 dlm buku 2, aku mule bc buku 2 cm aku bc novel..bc jele..n cube menikmati setiap bris ayat dlm buku 2 smpi aku ter "zzzzzzzzzzzzzzzzzzzz"..hehe..

p/s:- moral of da story..jgn study last minit..nnt bc buku pun sepatah pe x fhm..haha..(dunia2)..

No comments:

peMiLik..(zai..)

peMiLik..(zai..)

me..yippie

Our NEw MeMbeR..(Aidil)

Our NEw MeMbeR..(Aidil)

2nd nephew

2nd nephew
mohamad irfan naufal fahreen

PeRmAta AtI..

PeRmAta AtI..